Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Genel Merkezi Meşrutiyet Caddesi Hatay Sokak No: 5/ 10 Kızılay- ANKARA
(312) 419 03 98 bilgi@muzed.org.tr

2021 YILI “1 KASIM MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ GÜNÜ”NÜN ÇAĞRISI: OKULLARIMIZDA MÜZİK, GÜZEL SANATLAR DERSLERİ AÇISINDAN FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ

Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Basın Açıklamasıdır:

1 KASIM 2021

2021 YILI “1 KASIM MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ GÜNÜ”NÜN ÇAĞRISI:

OKULLARIMIZDA MÜZİK, GÜZEL SANATLAR DERSLERİ AÇISINDAN FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ

Başkomutan, Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal’in önderliğinde Ulusal Kurtuluş Savaşımızın Büyük Zafer’le tamamlanmasının  ve Cumhuriyetimizin ilanının ardından, Ankara’da ülkemizin gereksinim duyduğu müzik eğitimcisini, sanatçıyı yetiştirmek amacıyla değerli müzik insanımız Osman Zeki Üngör yönetiminde 1 Kasım 1924 günü Musıkî Muallim Mektebi, açıldı. 

Müzik eğitimcilerinin ve sanatçılarının meslek kuruluşu olan Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Merkez Yönetim Kurulu 20 Ekim 2018 tarihli toplantısında dernek Onursal Başkanı Prof. Dr. Ali Uçan’ın önerisiyle ve oybirliğiyle kararla Musıkî Muallim Mektebinin kuruluş günü olan 1 KASIM, MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ GÜNÜ olarak kabul edildi.

Biz müzik eğitimcileri ve sanatçıları, 2018 yılından bu yana 1 KASIM’ı “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ GÜNÜ” olarak kutluyoruz.

Bu vesileyle müzik eğitimcileri topluluğumuzla birlikte Millî Eğitim Bakanlığımıza, Yüksek Öğretim Kuruluna, ilgili kurum ve kuruluşlara, müzik eğitimi açısından ivedi gereksinim duyduğumuz konuları ana başlıklarıyla iletmeyi bir görev biliyoruz.

2021 yılının bir Kasım’ında müzik eğitimcileri topluluğu olarak gündemimizde yer alan en temel istemler şunlardır:

Başta ilköğretim ve ortaöğretim olmak üzere tüm eğitim kademelerinde öğrencilere müzik, güzel sanatlar dersleri açısından fırsat ve olanak eşitliği yaratılmalıdır. 2021 Aralık ayı başında toplanacak olan 20. Millî Eğitim Şûrasında “Eğitimde fırsat eşitliği” teması içine tüm eğitim kademelerindeki öğrenciler için müzik, güzel sanatlar dersleri açısından da eğitimde fırsat ve olanak eşitliği de dahil edilmelidir.

Müzik, resim, beden eğitimi dersleri 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun* amaç maddelerine uygun olarak tüm öğretim kademelerinin programları içinde ve ortak dersler arasında diğer derslerle birlikte dengeli biçimde yer almalıdır.

Her okula en az bir kadro olmak üzere öğrenci sayısına göre yeterli sayıda müzik öğretmeni yetiştirecek ve istihdam edecek koşullar adım adım yaratılmalıdır.

•İlköğretim, ortaöğretim, öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarının programları; müzik eğitimcilerinin, akademisyenlerin, uzmanların ve alandaki meslek kuruluşu Müzik Eğitimcileri Derneğinin katılımlarıyla çağın ve ülkenin koşullarına uygun olarak güncellenmelidir.

Millî Eğitim Bakanlığı içinde Güzel Sanatlar Eğitimi Genel Müdürlüğü kurulmalıdır.

Sayın Bakanlığımızın, ilgili kurum ve kuruluşların bu çağrımıza duyarsız kalmayacağına inanıyoruz. 20. Millî Eğitim Şûrasında müzik eğitimi alanına ilişkin görüşlerimizi, projelerimizi sunabilmek için şûranın katılımcıları arasında yer almak istiyoruz.

Sevgili müzik öğretmenlerimizin, sanatçılarımızın, sanat ve eğitim kurumlarımızın; müzik eğitimi, güzel sanatlar, konservatuvar ve bando okulları öğrencilerimizin 1 Kasım Müzik Öğretmenliği Günü kutlu olsun!

Ülkemizin ve ulusumuzun geleceği müzikle, sanatla, bilimle aydınlık olsun!

MÜZİK EĞİTİMCİLERİ DERNEĞİ (MÜZED) GENEL MERKEZİ

Refik SAYDAM

Müzik Eğitimcileri Derneği (MÜZED) Genel Başkanı

*1739 SAYILI MİLLÎ EĞİTİM TEMEL KANUNUNUN BİRİNCİ BÖLÜMÜNDE YER ALAN TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI:

“1. Türk Milletinin bütün fertlerini (…) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milletinin millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;

2. Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

3. İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;

Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır. “